Strona główna
Otwarcie Centrum Obywatelskiego Centrum C 10 dla bezpośredniej obsługi
Szanowni Państwo, z przyjemnością informujemy, że w dniu 14 czerwca (poniedziałek) otwieramy Centrum Obywatelskie Centrum C 10 dla bezpośredniej obsługi beneficjentów i beneficjentek.
Otwarcie Centrum Obywatelskiego Centrum C 10 dla bezpośredniej obsługi
Do Państwa dyspozycji ponownie będzie:
- bezpłatne korzystanie z infrastruktury Centrum C 10, czyli m.in. z dwóch sal (szkoleniowej oraz co-workingowej),
- biblioteka,
- możliwość bezpośrednich spotkań z doradcami w zakresie prowadzenia i rozwoju organizacji pozarządowych, realizacji projektów czy zagadnień prawnych,
- możliwość przechowywania dokumentacji,
- udział w stacjonarnych szkoleniach, warsztatach, spotkaniach z ekspertami oraz slajdowiskach,
- sąsiedzka tablica ogłoszeń
oraz wiele, wiele więcej!
Jednocześnie informujemy, że nadal obowiązują obostrzenia sanitarne związane ze stanem pandemii, a więc w przestrzeni Centrum Obywatelskiego Centrum C 10 obowiązywać będą limity osób w pomieszczeniach, konieczność zasłania ust i nosa oraz dezynfekcja rąk.
Zapraszamy! Do zobaczenia już wkrótce!
Konkurs fotograficzny "30-lecie Rad Dzielnic Miasta Krakowa"
Szanowni Państwo, zapraszamy do wzięcia udziału z konkursie fotograficznym zorganizowanym z okazji 30 rocznicy powstania Rad Dzielnic Miasta Krakowa.
Konkurs będzie odbywał się w kilku kategoriach konkursowych:
- Piękno i duma Dzielnicy,
- Śladami działalności Rad Dzielnic,
- Dzielnica wczoraj i dziś,
- Jeszcze będzie prześlicznie.
Zgłoszenia można nadsyłać do 15 listopada 2021r.
Zachęcamy do pobrania regulaminu konkursu oraz karty zgłoszenia.
Uczniowie SP 91 są eko!
Szkoła Podstawowa nr 91 im. Janusza Kusocińskiego w Krakowie została laureatem XI edycji konkursu Funduszu Naturalnej Energii za projekt ekologiczny: „Szkolny Ogród Czterech Żywiołów”. Placówka otrzymała dofinansowanie w kwocie 10 000 złotych. Projekt jest realizowany dzięki grantowi finansowemu z Funduszu Naturalnej Energii. Organizatorem konkursu jest Operator Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A., a Partnerem Konkursu jest Fundacja „Za górami, za lasami”. Szkolny projekt ekologiczny „Szkolny Ogród Czterech Żywiołów” został podzielony na cztery etapy.
Przez cztery miesiące roku szkolnego 2020/2021 (od marca do czerwca) uczniowie realizują zadania związane z konkretnym żywiołem.
Koordynatorami projektu z ramienia szkoły zostali pani dyr. Monika Noga, panie Aleksandra Błażewicz, Marzena Kupiec oraz Anna Boroń.
Szkoła od 60 lat współpracuje ze środowiskiem lokalnym i jest otwarta na jego potrzeby. Będąc placówką sportową promujemy zdrowy styl życia i potrzebę uprawiania sportu. Dodatkowo chcemy kształtować u naszych wychowanków świadomość ekologiczną i uwrażliwiać ich na konieczność ochrony środowiska naturalnego. Zmiana otoczenia pozwoli na edukację młodzieży na temat bioróżnorodności ekosystemu poprzez aktywny udział uczniów w warsztatach, doświadczeniach, badaniach, bezpośredniej obserwacji wpływu czterech żywiołów (woda, ziemia, powietrze, ogień) na rośliny i zwierzęta. Uczniowie poznają ekologiczne metody uprawy kwiatów, drzew, warzyw ; zakładanie i dbanie o ogródek kwietny ; wykorzystanie kompostownika i zebranej deszczówki do uprawy roślin. Wszystkie wymienione działania uczniowie prowadzą na terenie Szkolnego Ogrodu Czterech Żywiołów.
WYŁAZimy w Hucie
Muzeum Nowej Huty, oddział Muzeum Krakowa rozpoczyna projekt WYŁAZimy w Hucie, obejmujący przygotowanie wykazu zachowanych w dzielnicy wyłazów schronowych – z uwzględnieniem ich lokalizacji, dokumentacji fotograficznej i stanu zachowania. Projekt jest realizowany we współpracy z Biurem Miejskiego Konserwatora Zabytków, Instytutem Historii Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Małopolskim Stowarzyszeniem Miłośników Historii „Rawelin”.
W latach 50. XX wieku w związku z zagrożeniem zimnowojennym władze PRL przystąpiły do budowy schronów przeciwlotniczych na terenie kraju. W Nowej Hucie zbudowano ponad 250 tego typu budowli. Ich częściami składowymi były także wyjścia ewakuacyjne z szybami wyłazowymi zakończonymi stalowymi lub betonowymi pokrywami, a w późniejszym okresie - konstrukcjami z betonu i siatki.
Te schrony i ich elementy, które przetrwały do dzisiaj, są postrzegane jako tajemnicze, niezwykłe pozostałości po minionej epoce. Intrygują zarówno mieszkańców dzielnicy, jak i turystów. Stanowią ważny obszar działalności Muzeum Nowej Huty i jego filii - Podziemnej Nowej Huty, pozwalający na odkrywanie zimnowojennego dziedzictwa na terenie dzielnicy, prowadzenie badań oraz działań edukacyjnych w tym zakresie.
Muzeum zwraca się do Mieszkańców, Właścicieli i Administratorów obiektów i terenów w Nowej Hucie z prośbą o wyrozumiałość i otwartość wobec pracowników muzeum oraz studentów Instytutu Historii Uniwersytetu Jagiellońskiego zaangażowanych w prace nad projektem w przestrzeni dzielnicy, począwszy od czerwca 2021 roku.
Design Thinking
Design Thinking to metoda, której celem jest opracowanie nowych, innowacyjnych rozwiązań, którymi mogą być nowe produkty, usługi, wydarzenia, programy edukacyjne czy też modele biznesowe.
Sama metoda jest podzielona na etapy:
1. Empatyzacja - kluczowe jest tu tzw. wejście w buty użytkownika i zrozumienie jego motywacji, potrzeb, problemów mających wpływ na jego zachowanie i decyzje.
2. Definiowanie problemu - tutaj następuje właściwe definiowanie problemu.
3. Generowanie pomysłów - na tym etapie zespół koncentruje się na wygenerowaniu jak największej liczby rozwiązań.
4. Budowanie prototypów - bazując na wypracowanych pomysłach, zespół stara się zbudować, przy pomocy prostych materiałów (blok rysunkowy, kartoniki, gazety, pisaki, klej) prototypy. Nie chodzi tu o skomplikowane modele, lecz o zaprezentowanie pomysłu i zebranie opinii.
Data: 14 czerwca (poniedziałek), godz. 10:00 – 14:00.
Aby wziąć udział w szkoleniu, wystarczy wypełnić krótki formularz:
http://tiny.pl/rv4bk
Wypełnij formularz zgłoszeniowy i weź udział w szkoleniu!
Więcej artykułów…
Strona 133 z 391