Aktualności - Dzielnica XVIII Nowa Huta

Konkurs fotograficzny "30-lecie Rad Dzielnic Miasta Krakowa"

30_lecieSzanowni Państwo, zapraszamy do wzięcia udziału z konkursie fotograficznym zorganizowanym z okazji 30 rocznicy powstania Rad Dzielnic Miasta Krakowa.

Konkurs będzie odbywał się w kilku kategoriach konkursowych:
- Piękno i duma Dzielnicy,
- Śladami działalności Rad Dzielnic,
- Dzielnica wczoraj i dziś,
- Jeszcze będzie prześlicznie.

Zgłoszenia można nadsyłać do 15 listopada 2021r.

Zachęcamy do pobrania regulaminu konkursu oraz karty zgłoszenia.

Uczniowie SP 91 są eko!

gal_eco_uczniowie Szkoła Podstawowa nr 91 im. Janusza Kusocińskiego w Krakowie została laureatem XI edycji konkursu Funduszu Naturalnej Energii za projekt ekologiczny: „Szkolny Ogród Czterech Żywiołów”. Placówka otrzymała dofinansowanie w kwocie 10 000 złotych. Projekt jest realizowany dzięki grantowi finansowemu z Funduszu Naturalnej Energii. Organizatorem konkursu jest Operator Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A., a Partnerem Konkursu jest Fundacja „Za górami, za lasami”. Szkolny projekt ekologiczny „Szkolny Ogród Czterech Żywiołów” został podzielony na cztery etapy.

Przez cztery miesiące roku szkolnego 2020/2021 (od marca do czerwca) uczniowie realizują zadania związane z konkretnym żywiołem.

Koordynatorami projektu z ramienia szkoły zostali pani dyr. Monika Noga, panie Aleksandra Błażewicz, Marzena Kupiec oraz Anna Boroń.

Szkoła od 60 lat współpracuje ze środowiskiem lokalnym i jest otwarta na jego potrzeby. Będąc placówką sportową promujemy zdrowy styl życia i potrzebę uprawiania sportu. Dodatkowo chcemy kształtować u naszych wychowanków świadomość ekologiczną i uwrażliwiać ich na konieczność ochrony środowiska naturalnego. Zmiana otoczenia pozwoli na edukację młodzieży na temat bioróżnorodności ekosystemu poprzez aktywny udział uczniów w warsztatach, doświadczeniach, badaniach, bezpośredniej obserwacji wpływu czterech żywiołów (woda, ziemia, powietrze, ogień) na rośliny i zwierzęta. Uczniowie poznają ekologiczne metody uprawy kwiatów, drzew, warzyw ; zakładanie i dbanie o ogródek kwietny ; wykorzystanie kompostownika i zebranej deszczówki do uprawy roślin. Wszystkie wymienione działania uczniowie prowadzą na terenie Szkolnego Ogrodu Czterech Żywiołów.

Czytaj więcej...

WYŁAZimy w Hucie

wylazimyMuzeum Nowej Huty, oddział Muzeum Krakowa rozpoczyna projekt WYŁAZimy w Hucie, obejmujący przygotowanie wykazu zachowanych w dzielnicy wyłazów schronowych – z uwzględnieniem ich lokalizacji, dokumentacji fotograficznej i stanu zachowania. Projekt jest realizowany we współpracy z Biurem Miejskiego Konserwatora Zabytków, Instytutem Historii Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Małopolskim Stowarzyszeniem Miłośników Historii „Rawelin”.

W latach 50. XX wieku w związku z zagrożeniem zimnowojennym władze PRL przystąpiły do budowy schronów przeciwlotniczych na terenie kraju. W Nowej Hucie zbudowano ponad 250 tego typu budowli. Ich częściami składowymi były także wyjścia ewakuacyjne z szybami wyłazowymi zakończonymi stalowymi lub betonowymi pokrywami, a w późniejszym okresie - konstrukcjami z betonu i siatki.

Te schrony i ich elementy, które przetrwały do dzisiaj, są postrzegane jako tajemnicze, niezwykłe pozostałości po minionej epoce. Intrygują zarówno mieszkańców dzielnicy, jak i turystów. Stanowią ważny obszar działalności Muzeum Nowej Huty i jego filii - Podziemnej Nowej Huty, pozwalający na odkrywanie zimnowojennego dziedzictwa na terenie dzielnicy, prowadzenie badań oraz działań edukacyjnych w tym zakresie.

Muzeum zwraca się do Mieszkańców, Właścicieli i Administratorów obiektów i terenów w Nowej Hucie z prośbą o wyrozumiałość i otwartość wobec pracowników muzeum oraz studentów Instytutu Historii Uniwersytetu Jagiellońskiego zaangażowanych w prace nad projektem w przestrzeni dzielnicy, począwszy od czerwca 2021 roku.

Design Thinking

design_thinkingDesign Thinking to metoda, której celem jest opracowanie nowych, innowacyjnych rozwiązań, którymi mogą być nowe produkty, usługi, wydarzenia, programy edukacyjne czy też modele biznesowe.

Sama metoda jest podzielona na etapy:

1. Empatyzacja - kluczowe jest tu tzw. wejście w buty użytkownika i zrozumienie jego motywacji, potrzeb, problemów mających wpływ na jego zachowanie i decyzje.
2. Definiowanie problemu - tutaj następuje właściwe definiowanie problemu.
3. Generowanie pomysłów - na tym etapie zespół koncentruje się na wygenerowaniu jak największej liczby rozwiązań.
4. Budowanie prototypów - bazując na wypracowanych pomysłach, zespół stara się zbudować, przy pomocy prostych materiałów (blok rysunkowy, kartoniki, gazety, pisaki, klej) prototypy. Nie chodzi tu o skomplikowane modele, lecz o zaprezentowanie pomysłu i zebranie opinii.

Data: 14 czerwca (poniedziałek), godz. 10:00 – 14:00.

Aby wziąć udział w szkoleniu, wystarczy wypełnić krótki formularz:

http://tiny.pl/rv4bk
Wypełnij formularz zgłoszeniowy i weź udział w szkoleniu!


Notice: Only variables should be assigned by reference in /home/rd/rwww18/www/modules/mod_cookiesaccept/mod_cookiesaccept.php on line 24

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza zgodę na ich przetwarzanie.

Zrozumiałem